Workshop

Jag ska hålla en liten workshop i makeup på lördag. Hur man lägger en fin bas. Men jag kan verkligen ingenting om detta sminkmärke och det verkar inte heller som om någon av mina vänner känner till Organic Glam. Har läst på så mycket jag kan om det på nätet och jag har fått prova produkterna hemma och på en kompis idag. Själva foundation kändes bra och den såg jättebra ut hela dagen. Sminkade vid tio och vid fyra såg det fortfarande jättefint ut. Däremot tyckte jag inte concealern var så lätt att jobba med och inte heller tyckte jag att den täckte så bra. De fasta ögonskuggorna hade inte så mycket pigmet så de kändes rätt "dammiga" och gav liksom ingen färg. Det var bara den allra mörkaste (som ser gråsvartskimrig ut på bilden) som syntes men den dammade mest bort ändå. De skimriga skuggorna ger mer färg och är fina men när man tar ur "topspenseln" ur behållaren blir det mycket spill!! Läppglansen känns jättesköna, som lypsyl och absolut inte kladdiga men nån plumpingeffekt känner jag inte av. Läppstiften har jag inte provat, de ser jättefina ut i färgen. Får se om jag testar imorrn och tar en bild. Får se hur det blir med denna workshop... Det blir spännande när man inte riktigt vet hur det sitter liksom. Basen kommer ju bli fin men känns som man får strunta i skuggorna, iaf de fasta.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0