Skål!

Igår gjorde vi ett litet försök till att fira att vi var framme. Men ack så trötta vi var efter att ha klivit upp kvart i tre på natten för att resa tidigt på morgonen. Och trots att vi sovit lite på dagen blev det en lugn och tidig kväll.

Efter en dag på stranden och lite promenix i Barceloneta och Gotic så känner vi oss ganska möra idag med. Sjukt varmt här! Så det blir nog bara middag och en drink ikväll och sedan sängen. Skönt med riktig semester!

Hej från Barcelona

Nu åker vi!

Alarmet ringde kvart i tre. Hade sovit en och en halv timme ungefär... Men nu är vi på väg!

Lilla sötnosen!

Min fina brorsdotter är på besök i storstan! Så himla fin och gullig. Hon väger nästan 6 kg nu och det är inte länge till hon fyller ett halvår. Då blir det kalas tror jag.. :)

Badbryggan

Hann med några timmar på badbryggan igår innan jag skulle till Tanja o Thomas för att träffa lilla Lowa för första gången. Strålande sol och så skönt i vattnet. Helena kom förbi med då hon hade lite ledigt mellan sina jobb.

Sommarfrukost

Fotar frukost och blir själv fotad :) Nyvaken och allt.

Sadelstol

Jag har fått låna en massagebänk av Helena så jag kan öva på att göra fransar hemma inom kort. Idag har jag beställt en sadelstol från Möblera och jag hoppas den kommer lagom till efter semestern. Nu behöver jag bara skaffa en lampa med så att jag kan se vad jag gör. :)

Frunch

Sen frukost idag. Skönt att ligga och dra sig i sängen. Fundera lite på vilken dag det är osv..

Same procedure every day

Blåsigt på bryggan

Hunnit med mycket idag ändå. Cyklade ner till bryggan och mötte Vivi och Tove en snabbis och tog ett dopp. Men det blåste alldeles för mycket isande vindar och kändes nästan kallt, så det blev ett kort besök på bryggan. Kanske lika bra då mina ben är typ svarta nu.

Kalas igen

Tog lite paus från kalasandet och gick en liten runda med Ronja. På mig har jag en finfin kjol som jag fått ärva av Lisa :) Fick ingen bild på födelsedagsbarnet men på syster och kusin som hugger in på glassen.

Starkare

Va på body pump och kände mig lite starkare än sist. Skön känsla. Nu är vi på väg till 2-årskalas i Salem. Är jättehungrig så hoppas på mycket tårta ;)

God morgon!

Smoothie med jordgubbar, apelsin och banan! Nomnomnom!

Fransar

Jag har ju semester så just nu gör jag inga fransar. Men igår va jag hos en ny kollega (elev som mig själv) som fick fylla på mina fransar. Det blev helt ok!

Den finaste

Lillskruttan är uppe i Jämtland nu och hälsar på farfar och farmor. Så avis på att jag inte får vara med!

Sommarmat

Idag paus från sol och bad då det är väldigt molnigt och väldigt svalt ute jämfört med tidigare i veckan. Passade på att gå till gymmet och äta god lunch efteråt istället. Färsk lax i ugn med sallad och fetaostkräm. Hungriga vännerna sitter och tigger som vanligt.

Frukostdrinken

Jag har köpt mig en stavmixer på sommarrean hos Cervera. En bra en från Bodum. Stor skillnad mot förra från Rusta som knappt orkade mixa nåt och sedan dog av överhettning och aldrig vaknade igen. Goda fruktdrinkar har jag lyckats med och även broccolimos i förrgår. Plus vispat grädde. Tre olika blad med olika funktioner. Super säger jag!

Dagens badväder

Sommarvädret

Undrar om temperaturen blir densamma idag? Ska möta Helena nere vid bryggan om några timmar. Väntar nu på tekniker som ska kolla varför bredbandet inte fungerar.

Badabadabada!

Även om inte bikiniformen infunnit sig så kan man ju inte låta det hindra en från att plaska runt i det härliga vattnet. Magplask för Anders och säla sig ner i vattnet som en gammal tant för mig. Hehe.. Njuter av sommaren för fullt!

Kalas

I lördags firade vi Kristina som fyllt 69 med grillning, tårta och presenter. Det var en supervarm och fin dag i Salem. Hela familjen samlad och alla barnen var med.

S E M E S T E R !

Fyra veckor ledigt. Sjukt skönt. Firade semestern med aw på förrförrförra jobbet i fredags. Sedan glass på Mariatorget och en liten cykeltur längs strandpromenaden nere vid Tanto. I måndags fick jag en överraskning i form av min första lön från nya jobbet. Tjohooo vad glatt!

Fina vänner

De där vännerna man inte träffar så ofta men som man ändå alltid står nära. Vad fint det är. Efter jobbet igår cyklade (vinglade) jag till city och träffade Maria. Kikade lite på stan tills Erik och barnen kom från Skansen. Sedan gick vi på restaurang och åt god mat, drack en stooor öl och åt efterrätt. Så himla trevligt. Erik var så gullig och bjöd mig. :) Efter middagen tyckte Erik att jag och Maria skulle stanna och ta en drink så kunde han gå hem med barnen. Vem tackar nej till ett sådant erbjudande? Så jag och Maria gick till Clarion Sign och hittade till deras terass. Där drack vi en drink och så dök Helena upp. Och bartendern gav oss en drink. En fin kväll helt enkelt. Lite mer vingligt att cykla hem bara. Nej då, så roligt hade vi inte.. ;)

Många frågor!

Var på ett personligt möte idag på Start Up Stockholm men inte blev jag klokare av det inte! Nej snarare fick jag fler frågor. Hmm. Men jag har anmält mig nu till flera seminarier som är gratis. Inför starten, göra budget, moms och sånt. Men först jobba denna vecka ut. Sen semester 4v (!) och sedan blir det jobb varvat med seminarier! Kul! :)

Starta företag

Förra veckan va jag på infomöte om att starta eget. Och nu har jag fått inloggning till Start-Up Stockholm och kan boka rådgivning i det mesta jag vill veta och få hjälp med allt jag behöver. Tror jag. Jag har bokat ett personligt allmänt möte imorgon för att prata om just mitt företag. Det jag funderar på mest är hur jag gör nu när mitt företagsnamn är godkänt och jag vill börja göra lite behandlingar hemma. Vad jag ska tänka på och hur jag redovisar allt, vad jag bör använda för program och ja allt! Det är nervöst men roligt, annorlunda mot att vara anställd och inte behöva tänka på nåt mer än att dyka upp i tid och göra sitt jobb ;) Hoppas verkligen att jag får svar på det mesta imorgon så jag kan slappna av lite. Svårt att sova nu när så många frågor snurrar i huvudet.

Fransar & Fika

Det går framåt med fransarna. Börjar få in mer fransar i ögonvrån men väldigt pillrigt är det! Idag kom Sandra till salongen och efter fransar hann vi med en snabbfikalunch. Himla trevligt!!

Det svåraste just nu är att hinna innan tiden tar slut. Känner mig väldigt stressad av att tiden går så fort. Vill inte slarva men vill heller inte sitta och pilla för mycket med tokfransar som sitter lite fel. Kan inte allt bli rätt från början, jämt? ;)

Picknick och bad i Frösundavik

Maria och Erik med fina barnen är på besök i storstan några dagar nu så Helena hade ordnat med en finfin picknick igår eftermiddag. Det var stekande hett så första doppet är avklarat nu! Jätteskönt i vattnet!

Skansen

Glömde säga att jag va på Skansen förra veckan med Karro som va på besök i storstan med sin fina familj. Såg massa djur och picknickade och myste hela dagen lång.

Grillning

Vi har köpt grill och hunnit med två grillkvällar denna vecka. Omnomnom!
En kväll på innergården och en kväll i parken. :) och en gång blev det marsmallows till efterrätt!

Pluttälsklingar

Mina lillskruttar e så goa å mysiga. Älskar dem!