Ont i magen

Eftersom stress påverkar så många delar av kroppen och eftersom symtomen på för mycket stress är olika mellan olika personer, kan det visa sig på flera sätt. Till exempel kan man
  • få sömnproblem
  • känna stor trötthet som inte går att vila bort
  • känna sig rastlös, ha svårt att koppla av och varva ner
  • känna sig irriterad, rädd, nedstämd eller få ångest
  • få sämre minne och svårt att koncentrera sig
  • få hjärtklappning, högt blodtryck eller känna att det är svårt att andas ordentligt
  • få problem med magen, till exempel magkatarr eller förstoppning
  • få huvudvärk eller känna sig stel, spänd och få ont i kroppen.
Läs mer om stress här!
 
Nästan alla punkter här ovan stämmer in på mig och jag har haft tur i oturen då företaget jag jobbar på har en företagshälsovård dit jag har kunnat gå och prata med någon, det har verkligen underlättat. Jag har haft det jobbigt under en väldigt lång tid och nu verkar det som om vi hittat en lösning och ett berg kommer snart att lyftas från mitt bröst. Det ska bli skönt att kunna andas igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0