Jag har tagit cert!

Semestern är över och jag har hunnit jobba nästan 2 veckor. Första dagen efter semestern var hemsk. Kändes som jag glömt allt och som att jag knappt kunde hålla en pincett. Men sen har det gått bra och sakta men säkert har jag fått upp både snitsen och farten och igår tog jag mitt cert! Nästan 80 fransar på varje öga och alla separerade. :)

Paella

Vi åt mat på en mysig uteservering häromdagen. Paella till mig och lite lamm till Anders. Med beteckning på lite. Han fick äta upp resten av min paella för jag kunde ändå inte få i mig den megaportion jag fick in.. :)

Idag har vi vandrat runt i en annan del av stan som ledde ner till hamnen. Sedan gick vi längs den till stranden. Det var väldigt molnigt imorse men fortfarande 28 grader. På vår väg ner mot hamnen började det t.o.m. regna! Men det upphörde väldigt fort. Det hände något tråkigt med, vi såg en gammal dam skrika och i handen höll hon en trasig guldkedja... Två killar som vi sett gå iväg från samma plats började plötsligt rusa iväg och helt plötsligt skrek alla människor runt omkring oss efter polis. Men jag tror inte de fick fast dem. Så tråkigt att tjuvar finns. Jag håller hårt i min smutsiga tygpåse när vi går till stranden men egentligen finns det inte så mycket av värde i den förutom min telefon. Och den är ju egentligen den mest värdefulla ägodelen pga alla bilder som man inte fört över till datorn än. Hehe..

FC Barcelona - Santos

Anders önskade sig fotboll i födelsedagspresent så igår var vi på Camp Nou och kollade in Messi och Neymar som spelade sin första match tillsammans. 8 - 0 slutade det med.. Lite tråkigt att Santos inte fick in ett enda mål. Jag som egentligen inte gillar att titta på fotboll tyckte ändå att det var en trevlig upplevelse. Kanske mest för att Anders var så himla glad. :) Arenan kändes väldigt stor, vi såg kanske inte så jättebra vad som hände på andra sidan planhalvan, men det är ju tur att de byter sida efter första halvlek. Så när de sista fyra målen skedde så såg vi dem ordentligt och då rycktes jag nästan med.. och vågen gjorde vi flera gånger. Det var roligt att vara med lite i matchen. Efteråt var det dock kaos att försöka komma med tbana tillbaka och taxi såg vi inte till.. så vi gick och käkade och sedan var det lugnt att ta tbana hem.

Lata dagar

Vi har inte gjort så mycket här i Barcelona, mest tagit dagen som den kommer. Frukost, promenera runt i stan, ner till stranden för att bada. Promenera hem igen för att duscha, vila lite och ut för att äta middag. Promenera lite mer i de alla mysiga gränderna som det känns som man inte kan få nog utav. Dock upptäckte vi att de mysiga och bästa restaurangerna stänger klockan 24 så att gå ut och käka vid 23 (som jag läste någonstans att man skulle göra i Barcelona) känns lite för sent. Nu vet jag inte hur det är på helgen, de kanske har öppet längre då.. Längs med Ramblas och allt turistigt, det håller vi oss helst ifrån när det gäller mat. Försöker alltid spana in om det är många turister eller om det är mer inhemska gäster. Allt är super här iallafall. Saknar dock mina små småskruffar... Hoppas de blir väl omhändertagna och får mat och godis och gos.