Upp-o-ner-vända-helgen

Va så glad att det va fredag... Hamnade på förfest med Karolina och fyra grabbar från Helsingborg, sedan blev det dans på ML. Skitbra musik o bra stämning. Fem kullerbyttor hem o i säng.

Dagen efter började ganska bra, frukost, lite shopping, lång promenad o lunch... sen tråkigheter o jag kände mig som vovven ovan. Vivi tröstade mig med att låta mig prova lite gummistövlar o så som skulle va bra att ha inför Way out west. :)
Som tur kom Anna på besök o fick mig att glömma mina bekymmer. Kulturnatt bjöd på många aktiviteter. Vi bestämde oss för att testa tango o fick med oss Annas kille Edgar o hans vän Alex som danspartners. Tango var faktiskt hur kul som helst!! Det var inte "vanlig" tango, utan argentinsk tango som är mer improvisation. Svårt men kul. Kan tänka mig gå igen!
Sedan tog vi en drink på Mellow innan vi begav oss av mot Nationalmuseum för att se utställningen Lust & Last. Utställningen var sådär...
Efter utställningen tänkte vi gå till Kulturnattens efterfest på Nalen men kön var hur lång som helst. På 1900 var det oxå fullt så vi gick förbi KGB. Kändes rätt eftersom både Alex o Edgar har ursprung från Ryssland. :) Vi drack bubbel o satt o pratade där till det stängde. Lärde mig tre ryska ord. Tårta, hamburgare o ost. De enda tre orden jag behöver kunna för att klara mig i Moskva.
Imorse vaknade Anna o jag pigga o glada över den lyckade tangokvällen o för att vi skrattat så mycket. Gjorde oss i ordning o gick till Blooms för frukost. Sen skulle hon o Edgar iväg för att kolla lägenheter o jag tog en liten promenad.
Nu håller jag på o tvättar o snart så kommer Frida förbi för lite fika. All good in the hood!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0