god jul

Den lugnaste o mysigaste julen på länge. Bara jag o min älskade lillebror. Ungefär så här va den:

-Ska vi äta lite frukost?
-Ja det kan vi väl göra.
-Ska vi gå o handla lite julmat?
-Ja varför inte?
-Lite glögg kanske o en pepparkaka?
-Ja gärna!
-Ska vi ta en promenad?
-Ok!
-Fan va kallt det är, ska vi gå hem?
-Ja för fan!
-Jag fryser, mer glögg?
-Jaa!
-Jag är trött.. ska vi vila lite?
-Mmmm..
2 timmar senare
-Ska vi fixa middag?
-Ok.
-Mer vin?
-Tack!
-Vill du ha dina julklappar?
-Ja!
-Ännu mer vin?
-Ja!
-Yatzy?
-Nu orkar jag inte spela mer yatzy.
-Sova?

Juldagen var ungefär likadan. Fast då käkade vi räkor till middag o drack champagne. Sen kom Frida förbi o vi åkte hem till Johan o hängde en stund. När de gick vidare ut så gick vi hem. Vi ville hinna en sväng på rean innan lillebror skulle ta tåget hem till Malmö. Det va en underbar jul. Kände mig halv när han åkt med tåget. Älskade lillebror, hoppas det inte dröjer så fasligt länge till vi ses igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0