el choco

Igår kväll läste jag äntligen ut boken El Choco. Den va bra, ruggig läsning dock. Ibland fick jag hoppa lite mellan raderna då det i slutet va väldigt våldsamt. Jag kan inte förstå hur ett fängelse kan fungera på det där sättet. Barn som lever mitt bland mördare o våldtäktsmän o poliser som vänder sig bort medan fångarna misshandlar o dödar varandra. Och myndigheter som gör att allt tar tre gånger så lång tid som det behöver göra o riktigt korkade svar till dem som är i stort behov av hjälp o pengar. Pengar styr allt. Jag får ont i magen. Och här sitter jag i en så skyddad värld o har lite ont i halsen o känner mig ynklig o ensam.

Kommentarer
Postat av: Maria

Den lät bra! Är den sann?



Krya på dig!!!

Kram

2010-02-16 @ 20:41:37
Postat av: Dita

RE: (Kan du göra en sprattelmia till mig? :) Pussen) Visst kan jag göra det! o du. Aldrig ensam!



Puss

2010-02-17 @ 03:18:39
URL: http://dita.blogg.se/
Postat av: Mia

Maria: Ja, boken handlar om en svensk kille som heter Jonas som ska försöka smuggla knark från Bolivia till Sverige. Läs den! Puss å kram!



Dita: Åh gumman, va roligt med en sprattelmia! :) Och ska komma ihåg, aldrig ensam. Pussen

2010-02-17 @ 20:33:00
URL: http://miapetite.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, då ska jag införskaffa den boken!!! Spännande spännande!



Åh vad roligt med en sprattelmia! Vill också ha! :)



Kramen

2010-02-17 @ 21:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0