osvensk

Efter att ha varit och hämtat mitt nya SATS-kort på Stureplan så tog jag bussen till Nortull. Satte mig bredvid en äldre man och jag lyssnade på musik och va in på fb en sväng. Då petar han på min axel och frågar "är det där en sån där iPhone?" Jag svarar att det är det. Sen sitter vi och surrar om teknikens framgång, musik och instrument. Jag får reda på att han är musiker, spelar gitarr och gillar språk. Han lär sig nya språk genom sin musik, det är ju fantastiskt! Jag blev glad av att prata med honom och jag kände mig osvensk. Vanligtvis brukar jag nonchalera folk som börjar prata med mig, på ett vänligt men ändå klart och tydligt inte-intresserad-av-att-ha-någon-vidare-konversation-sätt. Men idag kände jag mig pratig och osvensk, plus att jag faktiskt är intresserad av vad äldre människor har för sig. Livet börjar väl på allvar när man går o pension?! ;)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Så är det nog! Livet börja när man blir pensionär.

Kram

2009-01-12 @ 21:36:49
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0