Norrland

Vad vackert det är här uppe på sommaren. Så mycket vatten och grönt och blommor. I lördags doppade jag benen i Storsjön och jag ville hoppa i och bada men hade inga badkläder... Vi fikade med Maria och Erik på Törners. Helt otroligt att dem ska ha barn om ca 6 veckor! Vad roligt! Måste bli ett höstbesök så vi får se bebben! Det ska bli en pojke säger dem... Sprang på många bekanta på stan.. Såg "Ständut blakk" spela i Ovikentältet på stråket under dagen och söta lillebror och Isabell var med oss och diggade. Jag och älsklingen åt en mysig middag på Brunkullans uteservering innan vi gick ner till krogstråket. (Vi var aldrig ut och tittade nåt på fredag kväll, jag var för trött och seg efter tågresan. Jag som skämtat om att David brukar bli så trött om kvällarna.. hehe) Mötte upp gamla vänner och hade en jättetrevlig kväll. Det blev lite dans på Marité oxå som jag hade önskat. Och Lövet som spelade! :) Allt var så bra!

Nu är vi i Alsen och myser hos pappa. Igår blev det ett dopp i Alsensjön med Karro och hennes Lars. (Äntligen fick man se ett ansikte till namnet!) Sen hade pappa tänt grillen och mums vad gott det var med grillad hjort! Hälsade även på moster på hotellet. Kvällsfika med världens finaste utsikt!

Idag har vi cyklat till Kougsta(?) och badat, ätit en glass utanför Kluksbua och nu är det snart dags för lite surströmming! Ska bli spännande att se vad David tycker om det?!

Kommentarer
Postat av: sophia

hej tjejen

åh va mysigt ni har det!!!

2008-07-30 @ 15:05:17
URL: http://sophiapetite.blogg.se/
Postat av: sandra

vad tyckte han om surströmingen??? snart premiär här,så d blir till att äta snart :) gott....kram!!!

2008-08-03 @ 14:27:19
URL: http://saha-sahabloggen.blogspot.com
Postat av: mia

Sophia: Det var verkligen en supermysig norrlandsvistelse! :)



Sandra: Han tyckte att det luktade så illa att han nästan tappade aptiten! Men han tyckte att det gick äta och kunde nog vänja sig vid smaken. Hoppas du får lite god surströmming vid premiären! Kram!

2008-08-04 @ 12:15:54
URL: http://miapetite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0