Pride

Idag försökte jag se Pridetåget för första gången på de nästan tio år som jag bott här. Det gick så där... Efter flera dagars solsken så bestämde vädergudarna att idag är dagen då vi låter regnet falla hela dagen. Men det stoppade inte mig, nej nej, jag tog på mig några av mina mest färgglada kläder och tvingade David att göra likadant. Sen begav vi oss av. Fast först till Bagel Street. (Tredje gången denna vecka.) Mmmmm ny favvo, "mrs nutella" ist för "sushi". David vägrade nåt nytt och körde som vanligt "veggie". Ankan, Mange och Esteban va oxå med, och sen kom Kim.
Ska väl berätta att det blev en väldigt rolig och sen kväll igår. Förutom ovan nämnda så kom även Fredrik och Mia förbi en sväng plus Ankans kusiner och så även ett litet besök på Berns och så stökade vi i Monkys lägenhet för han är i Nice, hihihi. Så vi va lite sega, men efter en såååå nyttig frukost så va man ju fit for fight och redo för paraden.
Åkte iväg mot söder, mötte Sophia, Johan och Fia och trängdes med hur mycket människor som helst, för att upptäcka att jag ändå inte skulle få se nåt.... Jag såg ballonger och såpbubblor och lite folk på lastbilsflak men inte så mycket mer.. Usch, besviken... Fick se resten på nyheterna nyss.. Men glad stämning var det allt!! Nästa år vill jag nog gå med i paraden! Nån som vill hänga med?
Vi försökte även shoppa en skjorta och fluga för bröllopet nästa helg men vi va för sega och trötta... Hittade en fluga men vi vet inte om vi ska behålla den eller byta. Gav upp och åkte hem. Har diskat världens största disk, ätit rester sen igår och nu kollat på film. Men kroppen skriker efter sängen.. Och just det ja, vi hade ju tvättid imorse klockan åtta oxå, vad pigg man va då?! Hihi... Lååååång dag, men efter en sån här rolig och lyckad helg är det värt att va trött och helgen är ju faktiskt inte ens slut ännu!

Kommentarer
Postat av: MalinM

Så färgglada och fina ni var, pridedagen till ära! Jag hade gärna sett paraden, men jag var i Skåne på semester då... Fast när jag ser bilderna på ett regnigt Stockholm så känns det inte som att jag missat något! Däremot blir jag sugen på en Bagel. Kanske du vill joina mig någon dag?! Kramis från Malin

2008-08-04 @ 22:49:33
Postat av: molly

Jag håller med föregående inlägg, ni var verkligen färgglada och snygga!



Jag vill också gå nästa år! Hade tänkt gå i år, men det kom ett fotbollsläger ivägen för planerna...

2008-08-05 @ 15:50:39
URL: http://www.mollys.se
Postat av: sophia

hallå, jag instämmer i kören, snyggt färgkoordinerade, men det sa jag redan i lördags :)

snart kommer vi o plockar ett bord!!! kram

2008-08-05 @ 21:18:53
URL: http://sophiapetite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0