Krutgumma

Vi hälsade på Britta, Kristinas kusin. Hon bodde i ett mysigt litet hus som påminde mig om det första huset jag bodde i när min familj flyttade från Östersund till pappas barndomshem i Alsen. En riktig vedspis fanns det och där kokades det potatis och värmdes kalops. Vi pratade och skrattade och det var mycket trevligt. Sedan åkte jag och Anders en snabbis till stan för att se oss omkring och kolla lite butiker. Fyndade att par 36:or på Scorett. Jag köpte aldrig dem jag hittade på blocket. (De var 37:or och även om jag lagt i sula tror jag de varit för stora, så jag vågade inte chansa.) Sedan åkte vi tillbaka till Britta, fikade kaffe och kaka och så körde vi hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0