10 dagar sockerfritt!

Eftersom Hundra grymma startar idag så inleder jag med 10 dagar sockerfritt. Förhoppningsvis så fortsätter jag vara sockerfri efter det. Men det borde inte va så svårt eftersom jag gillar ost mer än godis. Läsk dricker jag aldrig om det inte serveras med sprit i, men då ska det vara en riktigt god drink och helst på sommaren förstås. :)

Det är föresten det som är det svåra, att undvika alkohol och så socker inbakad i mat. Så mycket mat innehåller socker!! Nästan varje helg är det någon som har fest eller middag eller nåt annat roligt på G, som innebär god mat och vin. Men tänker att ett glas vin kan jag ta om jag vill då det är minst kalorier i det. Man behöver ju dessutom inte dricka en hel flaska. Då undviker man kalorier, baksmälla och det där suget efter allt möjligt när man vaknar upp.

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0