Shugo Tokumaru



Nanushka Yeaman väljer Japan och andra länder
  • Leksaksfolkpop
    Jag skriver detta från ett studenthem i Tokyo. Runt omkring mig sitter filosofipluggande japanskor. Vi kommunicerar med teckenspråk och neander­talengelska. När jag berättar för en av dem att jag precis ska skriva om folkpopcharmören Shugo Tokumaru (skapare av sånger som "Future umbrella") börjar hon hoppa upp och ner. "Han spelar alltid på leksaker på scen", jublar hon. "Jag ska se honom i Tokyo den 1 augusti. Hälsa svenskarna att de måste gå." Sagt och gjort.
    Shugo Tokumaru på Strand, Hornstull strand, t Hornstull, fredag 10 juli kl 20.



Så vi gick dit, träffade Mexen o hade en fantastiskt bra kväll. Här är en länk till Shugo Tokumaru på myspace. Samt en artikel i DN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0