poetry slam

Glömde ju säga att Malin o jag va på poetry slam i Boule baren i söndags. Efter en ordentlig sovmorgon o några timmars slappande i solen med Sandra o Linda, vad kan va mer perfekt än lite apelsinjuice o diktläsning i kvällssolen? Tråkigt bara att några jädrans neandertalare i baren brölade, buade o förstörde... Hade god lust att säga åt dem att gå hem! Förmodligen kan de varken skriva el läsa, så de kände väl att de blev träffade på en öm punkt. Hmpf!

Jag skrev dikter förut när jag va yngre, men så som dessa poeter skriver har jag aldrig skrivit. Det va rytm, känsla, politiskt, kritiskt o humor blandat i en härlig slam! Hur som helst, i höst vet jag vad jag ska göra... Skissa, skriva dikter o spara pengar till symaskin o resor! Här är en länk till Poety Slam Sverige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0