akuten

Sitter på kvartersakuten nu o väntar på att få komma in. Har fått nån allergisk reaktion på nåt, kanske penicillinet... :( Kliar o svider på hela kroppen. Känns som om jag ser ut som Will Smith i filmen Hitch.


Uppdatering:

Läkaren sa att det va en fördröjd allergisk reaktion. På vad kan man inte vara helt säker. Jag måste gå till en läkare om sex veckor o ta ett blodprov o testa om det är penicillinet. Det är ju dumt att "tro" att man är allergisk mot penicillin om man inte är det. Men vad skulle det annars va? Kräftor? Det är väl det enda annorlunda jag ätit denna helg jämfört med andra dagar. Kan inte tänka mig att det är brieost, pasta, köttbullar, sushi el vatten? Hur som helst fick jag allergi- o kortisontabletter, fick sitta kvar en stund för att hon ville se om det hjälpte. Efter drygt 2 tim fick jag gå hem.
Svullnaden håller på gå ner o det kliar mindre. Men jag är prickig över hela kroppen o det svider. Fötterna va mest uppsvullna så jag fick knappt på mig skor o varje steg jag tog gjorde ont... :( Fötterna börjar oxå bli bättre även om de fortf värker på nåt konstigt sätt.


Kommentarer
Postat av: Maria

Men huvva! Hoppas det går över!

Kram

2009-08-24 @ 09:55:50
Postat av: Nettan

Hoppas du är bättre nu!

DET ÄR ganska vanligt att man inte "tål" skaldjur.

Men det sa väl läkaren, och du har ju ätit dom förut.

Kram

2009-08-24 @ 15:41:22
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/?tmp=01130457

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0