Gamla vänner

Gamla vänner är de bästa vännerna, eller mer de vänner som det kan går år och dagar mellan man ses, men när man väl ses så känns det som igår. Jag träffade min vän Marie igår. Det var överr 100 år sen vi sågs... Hon har bott utomlands med sin man och så har hon fått barn, en liten son som heter Philip.  Han föddes i Thailand, 16 månader är han nu och jag har ännu inte träffat honom. Jag ser fram emot att träffa honom, se vem han är lik? Mamma eller pappa?! Vi pratade i munnen på varandra, så lite tid innan hennes tåg skulle gå... När sågs vi senast egentligen? Var det vid deras bröllop, när jag var tärna? Jag tror minsann att dem hälsade på mig i Stockholm innan julen 2004. Hoppas vi får till en träff snart igen, det finns så mycket att prata om. Jag kände iaf att det var väldigt skönt att äntligen få träffa henne och att hon fortfarande är en av mina bästa vänner!

Kommentarer
Postat av: Anette

Visst är det härligt med gamla vänner! Jag har också några såna, dom ska man vara rädd om.

I går var vi ute och plockade trattkantareller, det var jätte skönt i skogen.

Jag har lagt in bilder på bloggen

Kramar till dig

Postat av: sophia

ååh va härligt!

2008-09-16 @ 20:14:01
URL: http://sophiapetite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0