Case of the ex

Alla har vi ett förflutet, alla har vi ett ex och den vi är tillsammans med har förmodligen oxå ett ex eller flera. Men aldrig någonsin under de förhållanden jag tidigare haft, har jag varit med om en pojkvän vars ex varit så elak, vidrig och ihärdig som i detta förhållande.... Trots att vi träffats i över två och ett halvt år och numera bor tillsammans, så fortsätter hon höra av sig och spela så himla liten och ynklig för att hon vet att MIN pojkvän är alldeles för snäll.

Första julen jag firade hos David kom hon över med ett STORT paket, hela familjen satt och tittade på när dem skulle byta och öppna. Jag minns det så väl, David gav henne nån reseguide över Australien och solskyddsfaktor, och hon gav honom två stora fotoalbum med bilder över deras förhållande, som hon dessutom ville att de skulle sitta och titta i och minnas tillsammans, medan jag satt där mittemot och undrade va tusan hon höll på med? Skämdes å hennes vägnar. Davids mamma avbröt genom att säga att "nu ska vi titta på Kalle" och exet fattade vinken och åkte  till slut hem. Senare upptäckte vi att hon hade lämnat en hel icapåse i hallen med ännu fler bilder sedan deras tid...

Sen fortsatte det med fika, samtal, msn, facebook, sms, släpade med David på massage (även fast hon då hade en ny pojkvän), dök upp då hon ej var inbjuden... Alltid avsluta allt med "puss". Senaste året har samtalen minskat och de ses inte längre, David har visat klart var han står, men hon fortsätter ändå höra av sig på olika sätt, för att jävlas med mig. Det har David själv sagt, att hon inte tålde att någon annan kom emellan dem. Nu innan han åkte iväg så skickade hon sms och frågade "Lever du?" och då han svarat att han levde och mår bra så skrev hon "Tack". Sen ringde hon igår när han precis kommit hem och beklagade sig över nåt igen.... Det är alltid så synd om henne. Jag bara undrar, har hon inga andra vänner? Och var är hennes pojkvän?! Ställer de inte upp för henne och tröstar henne när allt är så hiiiiimla jobbigt? Och bland det värsta är att nu de senaste gångerna hon har ringt, så har hon börjat hälsa till mig! Trots att jag tidigare aldrig fick följa med dem och fika, för hon absolut inte ville träffa hans nya flickvän, och hon har betett sig så illa mot mig... Det är så irriterande att jag blir galen! Åh va skönt att häva ur sig lite galla... Lovar att nästa inlägg kommer vara positivt och handla om nåt roligare än gamla ex. :)

Kommentarer
Postat av: Isa

Söt blogg.

Ha en bra dag!:)

2008-09-03 @ 13:44:58
URL: http://isabellatomaa.blogg.se/
Postat av: sofie

men herregud att den där bruden fortfarande orkar hålla på?! det är ju evigheter sedan de var ett par... förstår att det kan va lite irriterande men du får försöka tänka på att det är dig David älskar och att det finns en anledning till att hon just är hans ex!

2008-09-03 @ 17:19:06
Postat av: madde

men usch vilken människa!!! fattar hon inte vinken??! Ta hand om dig!

2008-09-03 @ 17:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0