Mysig överraskning

På fredag kväll blev jag lite orolig över att David inte svarade när jag ringde och han svarade inte heller på mitt sms som jag skickade när jag lagt mig. Han hade sagt att han skulle höra av sig igen när han ringde tidigare under dagen, men jag tänkte att ja ja, de är väl trötta efter den långa men lyckade svensexan och har väl somnat. Och så somnade jag... Drömde lustiga drömmar om deras segling, att det var stormigt på sandstranden och att David fick simma efter båten och mycket annat som jag inte orkar skriva om för då tror ni att jag är knäpp. Så hörde jag iaf hur en nyckel sattes i låset och dörren öppnades:
-Älskling jag är hemma nu!
Klockan är halv nio på morgonen och de har seglat hela natten för att komma hem tidigt. Åh vilken mysig överraskning! Utanför vräkte regnet ner och vi kröp ner i sängen igen och drog täcket över huvudet. Några timmar senare smög jag iväg och handlade frukost. Sen gjorde vi oss i ordning för Viktors 30-årskalas. Regnet hade slutat och solen kommit fram och de hade dukat upp ute på gården. Nästan hela släkten va där och många vänner kom dit och det blev en väldigt trevlig kväll. Hanna var så fin i blommig klänning och jättestor mage. Måste säga att man blir lite sugen på bäbis ändå... Man kan ju inte bli annat när nästan varenda kotte berättar att dem är gravida!

Söndag städat och fixat i lägenheten, träffat Kim och suttit i Rålis och pratat. Mötte sen David, Monk och Esteban på Mosebacke, en lugn kväll med trevligt sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0