Minnen från Florens

Lördag kväll gick vi iväg till Monk för att umgås lite, sedan gick vi vidare till Marie Laveau för att möta Hasse och hans väninna Marina som är på besök från Florida. Hon hade pluggat i Florens alldeles nyligen. Det va jätteroligt att prata om Florens och olika ställen där som vi båda varit på, bl.a. Blob. Världens konstigaste sammanträffande! :) Blob är en bar dit alla restaurangmänniskor går när krogarna stänger, som en afterwork liksom. Man hittar inte dit som "vanlig" människa. Jag skulle aldrig hitta tillbaka dit idag, det va ju trots allt 7 år sen jag bodde i Florens, och inte ens då hittade jag dit! Jag bara hamnade där då och då. :)
Marina var trött efter massa resande så de gick hem ganska tidigt. Kvar blev jag, David och Monk. Dem va på G men inte jag som tog det lugnt.. iaf så gick jag iväg till ladies room och gissa vad som hände då??? Jo där i kön springer jag på Åsa som jag delade lägenhet med i Florens!! (och inte träffat sedan dess förutom en gång då vi sprang på varandra vid åhléns el nåt) Så sen resten av kvällen satt vi bara och pratade om gamla Florens-tiden. Pasta med champinjoner och Heinz (det måste vara Heinz ketchup), skolan, sambuca och baileys, tvättmaskinen Candy, jordbävningen, lilla blåa stereon, Craig David och Korn,fester med för mycket vin osv. Hur härligt som helst! Jag måste åka tillbaka till Florens någon dag för att se allt igen, det är en så väldigt fin och mysig stad!


Santo Spirito, precis i närheten där vi bodde på Via Maffia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0