Studiebesök

Igår gjorde jag och Sophia studiebesök i petitebutiken i Stinsen. Det va ju ett äventyr för sig. Åkte till Häggvik och vandrade runt lite, frågade en man vid pressbyrån var Stinsen låg. Under bron och sen höger vänster... Ok sa vi och gick under bron och sen va vi lost igen. Sophia ringde Fia som jobbar där i närheten om en vägbeskrivning. Samtidigt mötte vi en äldre dam som började prata med mig om en speciell blå blomma som växte längs gångvägen som var väldigt ovanlig. Hon sa att den gjorde vi kaffe av under andra världskriget när vi inte fick tag på kaffe, det smakade skit! Men den är fin att titta på, om det nu är den blomman... Sen förklarade även hon vägen till Stinsen för mig. Så då hade vi två vägbeskrivningar som var ganska lika och vi hittade till slut dit! Men butiken va inte alls vad vi hoppades på, inga jeans med kortare benlängd och inga direkt små storlekar över huvudtaget... Tommy Hilfiger, Sand, Odd Molly och andra märken men som sagt, inget direkt petitevänligt. Jag menar då att man ska kunna ta den storlek man har på en tröja och då ska den inte va för lång i armarna eller ryggen. Alla klänningar och kjolar var dessutom i helt fel längder eftersom de slutade typ på vaden när man höll upp dem framför sig. Nä den butiken va inte värt ett besök även om själva centrumet va jättefräscht, och resan gör jag definitivt inte om utan bil. Promenaden från Stinsen till Sollentuna va inte speciellt rolig den heller även om vi gick i gamla hoods på Malmvägen där jag bott för typ 6 år sen.. Det gick iofs en buss från stinsen till sollentuna centrum men den gick ju bara 2 ggr i timmen och den lyckades man ju inte tajma alls.. Hmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0